فرآب زیست

سال تاسیس ۱۳۷۷

ساخت، نصب، راه اندازی و بهره برداری تصفيه خانه های آب و فاضلاب شهری و صنعتی

در چارچوب سیاست های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهر تهران
عملیات ساخت و استقرار ۷۲ باب مخزن آب‌رسانی اضطراری و مقاوم در برابر زلزله در شهر تهران آغاز شد.
Print
Telegram
WhatsApp
Email

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در آیین کلنگ‌زنی ساخت مخازن اضطراری آب که روز پنجشنبه در یکی از بوستان‌های شهر تهران برگزار شد، گفت: طرح مخازن فولادی آب‌رسانی اضطراری تاکنون در ۳۳ محله تهران اجرا شده است و اکنون در مرحله دوم این طرح، ساخت ۷۲ باب مخزن دیگر تا خرداد ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید و مابقی مخازن تا سال ۱۴۰۲ تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

محمدرضا بختیاری با اشاره به این‌که هزینه ساخت و استقرار هر باب مخزن فولادی بین یک و نیم تا دو میلیارد تومان است، افزود: برای اتمام کل ۳۷۴ باب مخزن حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بختیاری با بیان این‌که هم اکنون ۱۳۲ مخزن بتنی بزرگ با حجم بین ۱۰ تا حدود ۵۰ هزار متر مکعب در  شهر تهران وجود دارد، خاطرنشان ساخت: برنامه مقاوم‌سازی بیش از ۹۰ باب مخزن در دستور کار قرار گرفته و عملیات مقاوم‌سازی ۱۴ باب آن به اتمام رسیده است.

بختیاری افزود: این مخازن با ظرفیت ۱۰۰ متر مکعب در مواقع اضطراری همچون وقوع زلزله قادر است به مدت سه شبانه‌روز آب شرب را برای هر نفر روزانه سه لیتر و تا شعاع یک کیلومتر تامین و در اختیار هر کدام از محلات شهر تهران قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: نصب مخازن آب‌رسانی اضطراری در بیمارستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و هم اکنون اجرای این طرح در ۱۰ بیمارستان از ۱۵۲ بیمارستان شهر تهران هدف‌گذاری شده و هماهنگی برای اجرای آن در چهار بیمارستان نیز انجام شده است.

تهران حدود ۹ هزار کیلومتر شبکه آب‌رسانی دارد، طرح ساخت مخازن ذخیره  آب‌رسانی اضطراری که ابتدا در ژاپن اجرا شده است ،اکنون برای دومین بار در جهان در کلان‌شهر تهران آغاز شده و آب شرب پایتخت را در صورت بروز زلزله و بلایای طبیعی تامین خواهد کرد.

منبع خبر: tpww.ir
تاکنون امتیازی داده نشده

تصاویر

مخزن-ذخیره-آب-رسانی-اضطراری

اخبار مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساخت ۷۲ باب مخزن ذخیره آب‌رسانی اضطراری آغاز شد