فرآب زیست

سال تاسیس ۱۳۷۷

ساخت، نصب، راه اندازی و بهره برداری تصفيه خانه های آب و فاضلاب شهری و صنعتی

در چارچوب ضوابط پدافند غیرعامل و تامین پایدار آب شرب تهران و با هدف مدیریت نوسانات مصرف آب در پهنه شرقی پایتخت 40 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری خط توزیع آب از تصفیه‌‌خانه‌های شماره 3 و 4 (تهران‌پارس) آب تهران به مخازن 43 و 45 در دست اجراست.
Print
Telegram
WhatsApp
Email

سال گذشته ۲۲۰۰ متر خطوط فولادی توزیع آب با قطر لوله ۱۱۰۰ میلی ‌متر از تصفیه‌خانه تهران‌پارس به مخزن ۴۳  اجرا شد و با عبور عرضی و لوله‌ رانی خطوط توزیع (پایپ‌ جکینگ) از بزرگ‌راه‌های شهید زین‌الدین و شهید باقری این مخزن به طور کامل وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد. مطابق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸.۸ کیلومتر خطوط توزیع مخازن مختف در آبفای منطقه ۲ باید اجرا شود و بر همین اساس از اواسط اردیبهشت‌ ماه امسال عملیات اجرایی ۳۷ کیلومتر خطوط توزیع آب از تصفیه‌خانه تهران‌پارس به مخزن ۴۵ آغاز خواهد شد. هم اکنون با تامین بخشی از منابع مالی پروژه از محل تبصره ۳  تاکنون ۳۸۰۰ متر خط لوله ۱۱۰۰ میلی ‌متر خریداری شده است. علی رغم ابعاد بزرگ این پروژه و اجرای آن در محدوده مسکونی شهری با معابر تنگ به‌ویژه در فصل زمستان، با بهره‌گیری از الگوهای جدید مدیریت پروژه و همراهی شهروندان این پروژه با کم‌ترین چالش اجرا شد. در حال حاضر ۷۴ درصد مشترکان آبفای منطقه ۲ زیر پوشش شبکه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب قرار دارند، اما از آنجا که هم ‌اکنون تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت کامل در مدار بهره ‌برداری قرار دارد به نظر می‌رسد تا دو سال آینده و تا زمان ساخت و بهره‌‌بردرای از فازهای ۷ و ۸ تصفیه‌ خانه فاضلاب جنوب تهران، زمینه‌های اجرای خطوط انتقال برای نصب انشعاب جدید فراهم نشود اما با تکمیل خطوط انتقال تصفیه‌خانه فاضلاب فیروزبهرام، پیشرفت این پروژه در شرکت آبفای منطقه ۲ شهر تهران سرعت خواهد گرفت. 

سال گذشته با تدوین سند اجرایی بر پایه چهار اصل تولید، توزیع، مشترکان و روابط عمومی و اجرای  آن ۲۲ درصد از مصرف آب در محدوده آبفای منطقه ۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش یافت و با توسعه این سند و تدوین منشور پروژه برای تمامی نواحی زیر پوشش این شرکت و اجرای دقیق آن، تلاش خواهد شد تا تنش آبی سال ۱۴۰۱ بدون هیچ تشویشی برای مشترکان پشت سر گذاشته شود. شرکت آبفای منطقه ۲ شهر تهران ۱۷۰هزار و ۴۱۷ اشتراک آب و ۱۱۹ هزار و ۹۳۰ اشتراک فاضلاب دارد و از شمال به بزرگ‌راه‌های بابایی، صیاد و رسالت و میدان آرژانتین و خیابان مریم، از جنوب به خیابان ‌های انقلاب و دماوند، از غرب به خیابان ولی‌عصر حدفاصل خیابان انقلاب تا خیابان مریم (بالاتر از پارک ساعی) و از شرق به جاده تلو حدفاصل خیابان دماوند و بزرگ‌راه بابایی محدود می‌شود.

منبع خبر: tpww.ir
3/5 - (1 امتیاز)

تصاویر

تصفیه-خانه-تهران-پارس-پایپ-جکینگ-فاضلاب-آب

اخبار مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۰ کیلومتر خطوط توزیع آب از تصفیه‌خانه تهران‌پارس به مخازن ۴۳ و ۴۵